2013-07 |
Memoria cultural e histórica afrocolombiana en La Trilogía de Urabá de Marta Rodríguez y Fernando Restrepo |
Noguera, Margarita Sofia |
Martin Sevillano, Ana Belen |
2020-12 |
Intertextualidad y espacio social : de Lima la horrible a Yo amo a mi mami |
Miranda, Gilberto |
Martin Sevillano, Ana Belen |
2015-12 |
Olga Elena Mattei frente al canon de la poesía colombiana de su tiempo (1962-2005) |
Vélez Pelaez, Sergio Esteban |
Martin Sevillano, Ana Belen |
2015-04 |
La tentativa hipotesis de lo real : la política heterotópica en Nadie me verá llorar de Cristina Rivera Garza |
Reid-Soucy, Nadine |
Martin Sevillano, Ana Belen |
2015-04 |
Los disfraces de la disidencia en la música cubana alternativa |
Giovagnoli, Nicola |
Martin Sevillano, Ana Belen |
2017-03 |
Identidad, alteridad y espacios físicos en dos novelas sobre emigrantes colombianos |
Arias Marín, David |
Martin Sevillano, Ana Belen |
2004 |
Constructing desire : Alfred Tennyson, Walt Whitman and the development of homoerotic desire in elegiac poetry |
Cameron-Gardos, Paris Sébastien |
Martin, Robert K.; Eberle Sinatra, Michael |
1998 |
Double consciousness : whitman in the texts of Ngugi Wa Thiong'o, C.L.R. James, and Langston Hughes |
Coogan, Leigh |
Martin, Robert K. |
1999 |
Exotic journeys : exploring the erotics of american travel literature, 1840-1930 |
Edwards, Justin |
Martin, Robert K. |
2005 |
Knowledge of self : identidy negociation and invisible man |
Gunning, Roxane |
Martin, Robert K. |
1999 |
The production of White Space : adventure as spatial practice in Cooper, Richardson, and Boldrewood |
Ivison, Douglas |
Martin, Robert K. |
2001 |
Metaphysical and occult explorations of H.D., D.H. Lawrence, and Virginia Woolf |
Norris, Nanette Nina |
Martin, Robert K. |
2001 |
Monstrous desires : homosexuality and the gothic in twentieth-century american literature |
Peters, Brian Mitchell |
Martin, Robert K. |
2000 |
Tainted love : AIDS, theory, ethics, elegy |
Piggford, George |
Martin, Robert K. |
1999 |
Walt Whitman's "The Sleepers" : fantasia of the unconscious or a consciously rendered dream? |
Stanciulescu, Maria Antoaneta |
Martin, Robert K. |
2003 |
A critical theory of rhythm and temporality in film : the metamorphosis of memory and history in Tarkovsky's Mirror (1975) |
Nelson, Tollof A. |
Mariniello, Silvestra; Villeneuve, Johanne |
2010-08 |
L'India nell'immaginario occidentale |
Longo, Maria Luisa |
Mariniello, Silvestra; Pandolfi, Maria Rosaria |
2004 |
El archipiélago de la memoria en la novela de la migración |
Mota, Angel |
Mariniello, Silvestra; Moser, Walter |
2007 |
Théâtralité du cinéma : enjeux scénographiques et dramaturgiques |
Lafleur, Guillaume |
Mariniello, Silvestra; Garneau, Michèle |
2004 |
De l'exemple à l'expérimentation : proposition d'un savoir chez Augusto Boal et Jorge Semprú\n |
Loinaz, Maïté |
Mariniello, Silvestra |
2008 |
Le temps décomposé : cinéma et imaginaire de la ruine |
Habib, André |
Mariniello, Silvestra |
2016-05 |
Romarcord : flânerie dans la cine-città |
Vargau, Marina |
Mariniello, Silvestra |
2003 |
I folli voli di Ulisse |
Basile, Paola |
Mariniello, Silvestra |
2006 |
L'esthétique de l'espace dans le cinéma d'auteur à l'époque de la mondialisation |
Dugas, Lucie |
Mariniello, Silvestra |
2003 |
The practice of memory in hypertext wor(l)ds |
Klei, Alice van der |
Mariniello, Silvestra |
2007 |
Alla ricerca di ospitalità : mondi impossibili nella narrativa italiana contemporanea |
Benelli, Elena |
Mariniello, Silvestra |
1997 |
How to narrate a woman's experience without falling ill and dying of it |
Purchase, Chantal Frances |
Mariniello, Silvestra |
2015-04 |
Waxing Ornamental : Reading a Poetics of Excess in Virginia Woolf’s Orlando and Djuna Barnes’s Nightwood |
Taylor, Benjamin |
Malcolm, Jane; Schwartzwald, Robert |
2018-12 |
Noisy and haptic interventions in the feminist codex : daring refusals by H. D., Lisa Robertson, Rachel Zolf, and Erín Moure |
MacEachern, Jessica N. |
Malcolm, Jane; Moyes, Lianne |
2023-12 |
“Some say that happy women are immaterial:” ecofeminist materiality in the work of Virginia Woolf and Mina Loy |
Jones, Alyssa |
Malcolm, Jane |
2016-04 |
“I Do This, You Do That:” mass consumption and subversive protopolitics in Frank O’Hara’s poetry |
Germain, Gabriel |
Malcolm, Jane |
2014-08 |
La persistance du désir chez Diadorim |
Carlos Junior, José |
Lu, Tonglin; Mavrikakis, Catherine |
2009-04 |
[E]scape :
anonymat et politique à l'ère de la mobilisation globale: passages chinois pour la communauté qui vient |
Bordeleau, Erik |
Lu, Tonglin; Massumi, Brian |
2019-09 |
Subversion et répétition : représentation de la mère dans la littérature chinoise féminine du 20e siècle |
Xie, Xiaomeng |
Lu, Tonglin |
2009-12 |
Traduire et interpréter : survol des constructions subjectives d'Ezra Pound et de Xi Chuan |
Dupuis, Agnès |
Lu, Tonglin |
2013-08 |
Of master Hongyi's last calligraphic work |
Wang, Fei |
Lu, Tonglin |
2009-06 |
The ambivalent identity of Wong Kar-wai's cinema |
Moreira Macedo de Carvalho, Ludmila |
Lu, Tonglin |
2008 |
Innovation technico-scientifique et rationalité instrumentale dans l'utopie et la dystopie technique moderne |
Guay, Philippe |
Liu, Tonglin |
2015-11 |
Entre théâtre et poésie : devenir intermédial du poème et dispositif théâtral au tournant des XXe et XXIe siècles |
Dodet, Cyrielle |
Larrue, Jean-Marc; Rykner, Arnaud |
2021-08 |
IKEA, prémices d'une œuvre d'art totale ? : histoire d’une mise en lien, du théâtre de l’avenir à l’utopie du quotidien |
Geffroy, Erwan |
Larrue, Jean-Marc |