2019-12 |
La joie : une émotion qui se dilate dans la lutte et l’altérité : le désir réflexif de Goliarda Sapienza |
Orhon, Julie |
Harel, Simon |
2022-07 |
Fragments de corps et d’idées : vers une écriture qui s’incarne |
Bordeleau, Méléda |
Harel, Simon |
2014-08 |
Postdramatisme et esthétique de l’indécidabilité dans Cleansed et Phaedra’s Love de Sarah Kane |
Carpentier, Mélanie |
Harel, Simon |
2018-09 |
L’intermédialité autochtone dans l’oeuvre de Natasha Kanapé Fontaine : mémoire, oralité et territoire |
Morin-Martel, Florence |
Harel, Simon |
2015-08 |
Glossolalie, traduction et dissonance : l'écriture hors-la-loi d'Antonin Artaud |
Bradette, Marie-Eve |
Harel, Simon |
2018-12 |
Bios éducatifs : problèmes du biopouvoir dans les représentions littéraires et filmiques du milieu éducatif (1984-2015) |
Allouch, Hanen |
Harel, Simon |
2018-02 |
Animismes : de l'Afrique aux Premières Nations, penser la décolonisation avec les écrivains |
Lefilleul, Alice |
Harel, Simon; Garnier, Xavier |
2018-10 |
Par-delà le rêve et la veille : la fin du monde. Une approche cosmologique de l'entre-deux. S. Hedayat, I. al-Koni et A. Volodine |
Khalsi, Khalil |
Harel, Simon; Garnier, Xavier |
2018-08 |
The aesthetics and politics of political violence in West African literature |
Guesmi, Haythem |
Harting, Heike |
2023-08 |
Memory beyond borders : studying wall and door metaphors in the refugee imagination : Jenny Erpenbeck’s Go, Went, Gone and Mohsin Hamid’s Exit West |
Hattab, Rania |
Harting, Heike |
2022-08 |
History, memory, and trauma : reading Marwan Hassan’s "The Confusion of Stones" and Rawi Hage’s De Niro's Game |
Ghazouani, Rima |
Harting, Heike |
2012-09 |
Dance and the colonial body : re-choreographing postcolonial theories of the body |
Belghiti, Rachid |
Harting, Heike |
2010-08 |
Grounds for telling it : transnational feminism and Canadian women's writing |
Beverley, Andrea |
Harting, Heike |
2018-12 |
Gender, globalization and beyond in Karen Tei Yamashita's Tropic of Orange and Jhumpa Lahiri's The Interpreter of Maladies |
Ayari, Mohamed |
Harting, Heike |
2019-04 |
Shapeshifting in Octavia Butler’s Wild Seed and Nnedi Okorafor’s Lagoon |
Payam Askari, Fahimeh |
Harting, Heike |
2020-11 |
Captive bodies, dissident voices : carcerality and resistance in third-world women's narratives |
Boughattas, Imen |
Harting, Heike |
2012-12 |
The Hybridity of Violence : Location, Dislocation, and Relocation in Contemporary Canadian Multicultural and Indigenous Writing |
Lapierre, Maude |
Harting, Heike |
2011-12 |
Postcolonial readings of resistance and negotiation in selected contemporary African writing |
Mzali, Ines |
Harting, Heike |
2015-08 |
Linguistic imperialism : a study of language and yoruba rituals
in Wole Soyinka’s Death and the king’s horseman |
Karimi, Golnar |
Harting, Heike |
2020-08 |
Female identity and race in contemporary Afrofuturist narratives : "Wild seed" by Octavia E. Butler |
Boccara, Ella |
Harting, Heike |
2015-04 |
Consumption of Bias and Reptition as a Revisionary Strategies in Palace of the Peacock and in the Thought of Wilson Harris |
Bannouri, Salma |
Harting, Heike |
2020-11 |
Against oblivion : narrating the refugee camps in contemporary literary works in english |
Kouki, Safa |
Harting, Heike |
2010-08 |
Rethinking community in Dionne Brand’s What we all long for, Ahdaf Soueif’s The map of love, Michael Ondaatje’s Anil’s ghost and Joseph Boyden’s Three day road and through black spruce |
Ben Gouider Trabelsi, Hajer |
Harting, Heike; Rahman, Najat |
2005 |
Nation and its configuration : the (mis)representation of the Orient in the literary imagination of Melville |
Rabhi, Wadia |
Harting, Heike; Savoy, Eric |
2013-04 |
Queering the Cross-Cultural Imagination: (Trans)Subjectivity and Wilson Harris's The Palace of the Peacock |
Lor, Prathna |
Harting, Heike; Scott, Gail |
2009-08 |
"Quasi eingebettet in die Schrift" Der doppelte Erzählboden popmoderner Oberflächenbeschreibung
und der ästhetische Fundamentalismus
in Christian Krachts Roman 1979 |
Seelig, Arnim H. Alexander |
Heizmann, Jürgen |
2004 |
Le jeu avec la tradition littéraire du mythe Don Juan dans les oeuvres de Max Frisch und Herbert Rosendorfer |
Cutieru, Adriana Florentina |
Heizmann, Jürgen |
2013-08 |
Balkan als poetischer Raum : Peter Handkes Werk im Spiegel der "Morawischen Nacht" |
Rafo, Snjezana |
Heizmann, Jürgen |
2003 |
Tankred Dorsts Drama Toller, oder, Die Politik als Schauspiel |
Bérubé, Claudia |
Heizmann, Jürgen |
2015-12 |
Forms of the Postmodern Historical Novel : Christoph Ransmayr, Daniel Kehlmann, Wolfgang Hildesheimer |
Blustein, David |
Heizmann, Jürgen |
2004 |
Gewalt im Werk Hermann Ungars |
Cloutier, Fanny |
Heizmann, Jürgen |
2001 |
Gunter Eichs Hörspiel Der Tiger Jussuf : rezeptionsgeschichte und ästhetischer Standort |
Lamy, Josée |
Heizmann, Jürgen |
2003 |
Images de la Yougoslavie dans l'oeuvre de Peter Handke |
Rafo, Snjezana |
Heizmann, Jürgen |
2001 |
Bertolt Brechts Garbe/Büsching-Projekt : annäherungen an das Gegenwartsstück der DDR 1949-1956 |
Darroch, Michael |
Heizmann, Jürgen |
2009-12 |
La poétique du roman historique de Eveline Hasler |
Bérubé, Claudia |
Heizmann, Jürgen |
2017-04 |
La reconstruction identitaire et le rôle du Canada dans l’œuvre migrante de Walter Bauer : une contribution à l’étude de la littérature germano-canadienne |
Blanchette-Mondor, Maxime |
Heizmann, Jürgen |
2011-08 |
Darstellung und Wirklichkeit in Der Idiot und Die Dämonen, zwei Dostojewski-Bearbeitungen von Frank Castorf für die Volkbühne Berlin |
Boisvenue, Jean-François |
Heizmann, Jürgen |
2014-08 |
Die Alraune als künstliches Geschöpf in der deutschen phantastischen Literatur : Eine Studie zu Achim von Arnim, E.T.A. Hoffmann und Hanns Heinz Ewers |
Fraser, Marie-Michelle |
Heizmann, Jürgen |
2010-12 |
Die Wahrnehmung des Fremden im Caoba-Zyklus von B. Traven |
Rioux-Wunder, Stéphanie |
Heizmann, Jürgen |
2017-07 |
Le motif du naufrage dans Die Schule der Atheisten d’Arno Schmidt |
Sauvé, Benjamin |
Heizmann, Jürgen |
2010-04 |
Zwischen Inszenierter Wirklichkeit und realem Traum : Rolle und Problematik des Erzählers in den phantastischen Prosawerken von Leo Perutz und Alexander Lernet-Holenia |
Dionne-Michaud, Mélisa |
Heizmann, Jürgen |
2009-05 |
Wirklichkeit und Fiktion : Alfred Döblins „Tatsachenphantasie“
in seinem historischen Roman „November 1918“ |
Cutieru, Adriana F. |
Heizmann, Jürgen; Kocher, Ursula |
2005 |
Feministische Schreibweisen in Elfriede Jelineks Klavierspielerin und Calixthe Beyalas C'est le soleil qui m'a brulée |
Kantiono, Rose |
Heizmann, Jürgen; Meune, Manuel |
2020-06 |
Langue(s) en portage : résurgences et épistémologies du langage dans les littératures autochtones contemporaines |
Bradette, Marie-Eve |
Henzi, Sarah |
2022-04 |
L'art en ligne autochtone au Canada : regards diachroniques, critiques et collaboratifs |
Castonguay-Harvey, Marie-Charlotte |
Henzi, Sarah |
2020-06 |
Indigenous transnational visibilities and identities in Oceania : establishing alternative geographies across boundaries |
Souilhol, Coline |
Henzi, Sarah |
2023-04 |
L'art public et la toponymie autochtone : une rencontre politique |
Dufault-Bédard, Stéphanie |
Henzi, Sarah; Vigneault, Louise |
1999 |
Casos de teatro en el teatro del Siglo de Oro español : Lope de Vega, Tirso de Molina, Calderón de la Barca |
Hernández Vásquez, Darline Rosaura |
Hermenegildo, Alfredo |
1997 |
Women as figures of power in Chaucer's Canterbury Tales and Spenser's Faerie Queene |
Savard, Lise A. |
Hosington, Brenda Mary |
1998 |
L'intimité des confins du monde : Le discours de l'amitié dans trois romans contemporains de République populaire de Chine |
Bage, Sébastien |
Huot, Marie-Claire |